Städning/gräsklippning, medlemsmöte och korren

2019-05-13 i Egna nyheter

Hej alla Ulvar!

Utesäsongen är i full gång, banan i gott skick tack vare er som ställde upp på arbetsdagen, så om du ännu inte varit på banan så är det bara komma igång och träna :)! Gräset på ängen växer grönt och maskrosor blommar dansandes med vinden.. På tal om gräs och blommor :) Nedan kommer lite info om de närmaste aktiviteterna.

Städning/gräsklippning

Nytt koncept - sätt ditt namn frivilligt :)!  En lista med veckoindelningen för städning respektive gräsklippning kommer upp i klubbstugans anslagstavla nu på onsdag den 15 maj. En frivillig får gärna sätta sitt namn för första städveckan i stugan, dvs v.21!

Normalt har det de senaste åren varit klubbens sekreterare som haft till uppgift att skapa listan med namn för städning/gräsklippning för säsongen. Det har funkat mer eller mindre bra. Folk har glömt sina tider och ibland har vi behövt påminna eller ta över. I år har jag tänkt mig att vi testar en annan variant. Listan hängs upp som vanligt på tavlan. Det finns redan några namn påskrivna för klippningen och i övrigt är det bara markerat med vilka veckor det ska klippas och städas. T.ex måste vi städa nästa vecka, måndag den 27/5 startar bågskytteskolan och vill vi ge ett gott intryck med en fin stuga att visa upp!

Funkar inte frivilligheten så kommer vi göra som tidigare och själva utse de ansvariga för städning och klippning under specifika veckor.

Medlemsmöte måndag den 17 juni klockan 18:00

På medlemsmötet kommer vi ta upp flera aktuella punkter. Den viktigaste är dock stugans tak som förmodligen måste fixas innan vintern. Där uppmanar vi alla med snickartalang och byggkunskaper att komma med förslag till mötet om hur vi eventuellt kan fixa taket med egna krafter. Skulle vi lägga ut jobbet så kan det förmodligen kosta upp till 150 000 kr.

Korren startar måndag 20 maj

Vi är anmälda till korren med två lag, en i barebow och en i recurve. Vi skjuter 36 pilar, på 30 meter på en 80 cm tavla. Över 5 veckor, med start måndag 20 maj, skickas de bästa tre resultaten i laget in till förbundet varje vecka. Samtliga medlemmar kan delta, det krävs inte någon tävlingslicens för korren.

Juniorerna kan delta i en individuell tävling där de fyra bästa resultaten räknas. Där krävs det ingen anmälan utan vi skickar in resultaten efter en fullgjord omgång. Även här krävs ingen tävlingslicens. Vi uppmuntrar alla juniorer att delta! Skjut era poäng på våra tävlingsprotokoll så samlar vi in dem.

Har ni några frågor tveka inte att fråga!