Föreningen

IF Ulvarna grundades den 10 juli 1929 som en sammanslutning av olika idrotter, under åren har fotboll, bandy, orientering, friidrott, damhandboll, bowling och bågskytte ingått. Bågskyttesektionen bildades 1950 och är sedan ett antal år en fristående förening, IF Ulvarna bågskytte. Klubben är ansluten till Riksidrottsförbundet (RF) via Svenska Bågskytteförbundet (SBF).

IF Ulvarna bågskytte är en klubb med en bred tävlingsverksamhet inom både tavel-, fält-, jakt-, och 3D skytte. Under åren har många svenska mästerskapstitlar gått till skyttar i klubben och flera världsmästare har börjat sin karriär här. Klubben är inte bara tävlingsinriktad, många av medlemmarna tävlar inte utan kommer för den trevliga gemenskapen och skjuter för nöjes skull.

Nybörjarverksamhet
Bågskytte är en idrott som passar alla, gamla som unga, tjejer som killar, vilket gör det till en idrott som hela familjen kan glädjas åt.

Vi introducerar nya medlemmar i klubben löpande under året. Är du intresserad av att bli medlem och börja med bågskytte hos oss, så hittar du information om hur du går till väga här: https://ifulvarnabsk.klubbenonline.se/information-och-medlemskap

Då det är svårt att veta vilken bågskytteutrustning som passar, innan skytten har tränat upp styrka och en stabil grundteknik, råder vi våra nya medlemmar att nyttja de bågar och pilar som klubben tillhandahåller.